Thursday, January 31, 2013

Audi'nin Muhteşem Otopark Sistemi

Günümüzün en önemli problemlerinden birisi insanların zamanının çok az olması. Kime sorsanız 24 saat yetmiyor, yapacak şey çok; şuraya gidemedim, şu diziyi-filmi izleyemedim, alışverişe çıkamadım diye yakınan insanların sayısı gün geçtikçe artıyor. Ama ellerde de birer telefon sosyal medya da sürekli kendini anlatan mesajlar. Telefonlar artık konuşmaktan çıktı, yazma meselesi haline geldi. İşi abartıp tuvalete girenler bile var aramızda.

Audi firması bu zamanlama problemini ortadan kaldırıp insanlara biraz da olsa zaman arttırmak ve bir yere gittiğimiz zaman park yeri arama sorunu yaşamayalım diye bize bir kıyak yapıp cep telefonundan bağlantı kurarak arabamızın otomatik olarak park edeceği bir sistem geliştirmiş. Yapılan denemelerde de çok güzel sonuçlar alınmış olup kısa zamanda kullanımda olacak bu tembelliğimize katkı sağlayan ve üstüne ekstra para ödeyeceğimiz teknoloji.

Reklam filminde bir bayan arabasını otopark girişinde durduruyor, arabayı kilitliyor ve cep telefonundan 'park' talimatı vererek arabasından uzaklaşıyor. Araba tekrar çalışıyor, içeri giriyor park edecek yer buluyor kendine güzelcene sonra da gözlerini kapatıp dinlenmeye geçiyor ta ki sahibi geri çağırına kadar. Reklam filminin sonunda araba tekrar çağırılıyor, Audi'nin gözleri tekrar canlanıyor, sahibine doğru yaklaşıyor ve duruyor. Mutlu Son!

Reklam filmi güzel olmuş, iyi düşünülmüş bir teknolojiyi ama asıl parmak bastığı nokta görüldüğünden çok daha farklı. Zaman kaybı sadece göstermelik bir şey, asıl amaç burada kadınların bir türlü arabayı park edememesi! Yollardaki bayanların sayısı baya bi arttı, aralarında gayet iyi olanları da var ama malesef büyük çoğunluğu park etmeyi bilmiyor. Bunun bilincinde olan Audi cinfikirliliğini yine gösterdi ve Türkiye pazarında da yoğun talep görecek bir teknolojiyi sunmaya hazırlanıyor ama çok geniş bir servis desteği sunması gerekiyor Türkiye'ye aksi taktirde aşağıdaki örnek gerçekleşebilir.

Alışveriş merkezinde arkadaşlarıyla buluşup alışveriş yapacak olan bayan arabasını otopark girişinde durdurur ve dışarı çıkar. Ama telefonu bir türlü arabasıyla bağlantı kuramaz ve bayan:

-Uff yine çalışmıyor bu lanet olası şey, park seçeneği yine görünmüyor, neden ben teknolojinin kurbanıyım,dur bi ben Ahmet'i arayım.ALOOO aşkımmm ya bu park sistemi çalışmıyor yine, en son sen ayarlamıştın ama yok yine gitmiş, sana yeni telefon alalım demiştim bak kaldım burda böyle otopark girişinde, arkadan arabalarda gelmeye başladı ne yapıcam şimdi ben çabuk bir şeyler söyle bana.

Arabanın arkasına başka bir araba gelir içeri girmek ister ama giremez, kesinkes o kişi erkektir ve doğal olarak bastırır kornaya hemencecik düdüüüüüüüt. Sonra pencere açılır ve kafa 35 derecelik açıyla dışarı sarkıtılır.

-Hanfendi arabayı ne bıraktın yolun ortasına, ben nasıl içeri giricem hiç mi düşünce yok be ablacım sende, çek hadi arabanı önümden.

Bayan telefonda konuşmaya devam eder.

-Ahmet bi tane adam geldi otoparka gircem diyo ne yapıcam şimdi ben, sinirlenmeye de başladı. Aşkım araban çıktı bana doğru geliyor adam, Aşkım,Aşkımmm......"

Reklam kolay uygulaması biraz zor! 

0 yorum:

Post a Comment

Followers